Tuesday, November 20, 2012

Bukti al.Quran membawa berita benar.( Yahudi dulu dan kini )

Salam semua.


Beri laluan untuk iklan sebentar

____________________________________________

Banyak bukti atau dalil yang membukti dan menunjukkan bahawa al.Quran itu datang dari Allah SWT dan membawa berita yang benar untuk menjadi panduan manusia supaya manusia selamat sejahtera di dunia dan akhirat.
Baca,lihat dan fikirlah ayat-ayat yang menceritakan tingkah-laku dan cara berfikir serta tidak-tanduk orang Yahudi sejak zaman dahulu sehingga kini. Semuanya dicerita dan dikisahkan di dalam kitab suci al.Quran berulang kali dan dicerahkan lagi oleh mereka yang mampu menyebarkan ilmu di majlis-majlis ilmu, orang kampung, orang bandar, orang tua dan muda mendengar dan mengikutinya secara teori dan tersimpan di dalam minda orang Islam secara  kognitif dan efektif tetapi tidak bertindak secara psikomotornya atau amali dan praktikalnya sebab itu wang di dalam saku orang Islam  berpindah ke dalam saku mereka setiap hari dalam jumlah yang sangat besar tanpa kita sedari bahawa terdapat sejumlah yang tertentu dari wang itu akan tempias atau mengalir ke arah perbelanjaan menyediakan senjata dan di antara senjata itu  membunuh orang Islam.

  Bukti kelekaan itu kita dapat lihat  Pengusaha Kentucky Fried Chicken dan Mcdonalds dan lain-lain produk / keluaran mereka  berkembang maju berikuta kerelaan kita menjadi pembeli atau pengguna setia terhadap produk mereka. Menjadi pelanggan mereka bukanlah suatu perbuatan salah atau haram, setakat ini tiada fatwa seperti itu tetapi buat masa ini menjadi keutamaan kepada orang Islam untuk memilih tempat atau makanan yang lain yang masih banyak di pasaran.

Segala teori yang kita terima melalui majlis ilmu mengenai durjananya Yahudi tersimpan dan terkurung di dalam masjid dan surau sahaja dan tiada tindakan bersungguh-sungguh secara proaktif, kalau ada pun berlaku secara bermusim.

Sebahagian besar orang Islam mengetahui akan ayat Allah yang termaktub di dalam al.Quran ( rujuk ayat itu di bawah ini ) tetapi orang kita tidak bertindak secara proaktif atau secara psikomotor (amali), penghayatan untuk membenteras rancangan mereka memerangi dan membunuh orang Islam secara tidak berhak atau secara zalim.

 Maksudnya:
" Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (uga

ma Islam itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu".

( And never will the Jews or the Christians approve of you until you follow their religion. Say, "Indeed, the guidance of Allah is the [only] guidance." If you were to follow their desires after what has come to you of knowledge, you would have against Allah no protector or helper )



Orang Yahudi dulu,kini dan selamanya tidak akan berubah sikap mereka terhadap orang Islam.Hanya kita sahaja yang leka, orang Islam terutamanya para pemimpin kita perlu lebih rasional dengan amanat yang telah disampaikan oleh Islam sejak berzaman.

Sekian ...Wallahu aklam. 




No comments: