Sunday, September 25, 2011

Jamuan mesra sempena Aidil Fitri 1432.


Salam semua.

Hari Raya Fitrah atau Hari Raya Puasa ataupun dikenali juga dengan Aidil Fitri ianya dirayakan hampir sebulan yang telah lalu iaitu pada tanggal 1 Syawal 1432, pada hari berikutnya bukanlah hari raya lagi tetapi dirayakan sebagai sempena hari raya tersebut.
Oleh itu aktiviti yang ditunjukkan di dalam video
dan imej di dalam artikel ini dilaksanakan sempena Hari Raya Fitrah ( Aidil Fitri ). Tiada lagi takbir dikumandangkan seperti pada 1 Syawal kerana tidak disunatkan lagi. Majlis ini amat penting diadakan untuk mengeratkan silaturrahim sesama penduduk setaman.
Tuan Haji Nor Sabri (kiri) individu yang sentiasa berfikir secara proaktif dan berusaha bertungkus lumus ke arah penubuhan dan pendaftaran persatuan penduduk taman ini sehingga berjayadidaftarkan, di samping dibantu oleh rakan-rakan AJK Penaja.Puan Sarimah bt Lisut Ahli Majlis MBSA sedang menyampaikan duit raya kepada semua kanak-kanak yang hadir, diperhatikan oleh Tuan Hj.Nor Sabri.
Masih awal kehadiran belum ramai.

Kanak-kanak tidak dilupakan, mereka dilayan sesuai dengan fitrahnya, Puan Sarimah bt Lisut Ahli Majlis MBSA sedang menyampaikan duit raya.
Dah semakin ramai, kehadiran dianggarkan di antara 400 - 500 orang...Tu dia Nasi Beriani kena serbu...aduh berbaris panjang...dah lapar ni...boleh potong " Q " kot.
Jamuan telah selesai ...sedang mengemas dan membersihkan kawasan sebagai aktiviti penyudah.

Sekian...wallahu aklam.




No comments: