Sunday, January 1, 2012

Sambutan Tahun Baru 2012 Masihi

Salam semua.

Berhibur dan bersederhana.

Aku tidak pernah keluar ke padang atau ke mana-mana untuk menyambut Tahun Baru Masihi tetapi pada tahun ini aku diajak oleh seorang kawan ke masjid Salahuddin Abdul Aziz Shah untuk mendengar ceramah dan menyambut Tahun baru yang dimaksudkan.

Bersolat Maghrib secara berjamaah di masjid dan bersolat sunat Tasbih bersama Us. Nurudin al.Banjari al.Makki, kemudian kami ke Dataran Merdeka Shah Alam berhampiran untuk mengikuti ceramah Us.Azhar Idrus dan berhibur dengan Kumpulan Kamikazi. Pada mulanya kami bercadang bersolat jamaah Isyak di dataran tetapi rupanya langkah kami terlambat sedikit, sebaik sahaja kami sampai mereka telah pun selesai bersolat, kelihatan ahli jamaah memenuhi padang dan dataran dengan kain sejadah masing-masing, suatu contoh yang baik dan elok diteruskan.

Antara individu yang menjayakan sambutan Tahun Baru kali ini ialah kumpulan Kamikazi, Us.Azhar Idrus, Zizan Raja Lawak, Aqil Hayy dan beberapa orang artis lagi, termasuk beberapa orang Yang Berhormat dari Pakatan Rakyat.





Regu Us.Azhar Idrus dan Zizan Raja Lawak sangat sesuai gandingannya, Elok zizan dijemput lagi untuk menjayakan program sebegini, dengan cara ini akan dapat menarik lebih ramai anak-anak muda mencebur dan melibatkan diri dalam majlis ilmu. Kehadiran malam tadi dianggarkan di antara 70/80 ribu penonton.

Pengisiannya amat sederhana sekali, namun demikian para hadirin dapat menimba ilmu disamping terhibur dengan gaya Zizan yang lawak dan Us.Azhar yang kekadang melucukan juga.

Sekian...wallahu aklam.

No comments: