Friday, March 11, 2011

Penawar penyakit kanser.

Salam semua.

Barah/Kanser adalah suatu penyakit yang amat sukar diubati, belum terbukti perubatan moden berjaya mengubatinya - apa yang dilakukan hanya suatu ikhtiar yang mereka sendiri tidak yakin dapat menyembuhkan.

Apa pun penyakit asal usulnya adalah ciptaan Allah jua, segala penawarnya berada di sisi Allah, sesiapa yang berikhtiar dan mencarinya serta memohon dari Allah, insya Allah akan berjaya mendapatkannya.

Ayat-ayat yang tercatat di bawah ini adalah salah satu penawar bagi mengubati penyakit kanser seperti yang dijelaskan secara umum oleh Tuan Haji Lukman Abdul Hamid salah seorang Pengamal Perubatan Al.Quran dari Pusat Perubatan Al.Hidayah. KL.

Untuk amalan secara tepat dan berkesan pesakit perlulah mendapatkan nasihatnya secara langsung.
Buatlah temujanji untuk berjumpa dan berbincang dengannya.

______________________________________

23:91
23:92

23:93
23:94
23:95
23:96
23:97
23:98
23:99
23:100

Maksudnya:
[91]
Allah tidak sekali-kali mempunyai anak, dan tidak ada sama sekali sebarang tuhan bersamaNya; (kalaulah ada banyak tuhan) tentulah tiap-tiap tuhan itu akan menguasai dan menguruskan segala yang diciptakannya dengan bersendirian, dan tentulah setengahnya akan bertindak mengalahkan setengahnya yang lain. Maha Suci Allah dari apa yang dikatakan oleh mereka (yang musyrik) itu.
[92]
(Allah) Yang mengetahui segala yang tersembunyi dan yang nyata; maka (dengan yang demikian) Maha Tinggilah keadaanNya dari segala yang mereka sekutukan.
[93]
Katakanlah (wahai Muhammad): “Wahai Tuhanku, kiranya Engkau hendak memperlihatkan kepadaku (azab) yang dijanjikan kepada mereka (di dunia), -
[94]
“Maka wahai Tuhanku, janganlah Engkau biarkan daku tinggal dalam kalangan kaum yang zalim itu”.
[95]
Dan sesungguhnya Kami berkuasa memperlihatkan kepadamu azab yang Kami janjikan kepada mereka.
[96]
Tolaklah kejahatan yang dilakukan kepadamu dengan cara yang sebaik-baiknya, Kami Maha Mengetahui apa yang mereka katakan itu.
[97]
Dan katakanlah: “Wahai Tuhanku, aku berlindung kepadaMu dari hasutan Syaitan-syaitan
[98]
“Dan aku berlindung kepadaMu, wahai Tuhanku, supaya Syaitan-syaitan itu tidak menghampiriku”.
[99]
Kesudahan golongan yang kufur ingkar itu apabila sampai ajal maut kepada salah seorang di antara mereka, berkatalah ia: “Wahai Tuhanku, kembalikanlah daku (hidup semula di dunia) -
[100]
“Supaya aku mengerjakan amal-amal yang soleh dalam perkara-perkara yang telah aku tinggalkan”. Tidak! Masakan dapat? Sesungguhnya perkataannya itu hanyalah kata-kata yang ia sahaja yang mengatakannya, sedang di hadapan mereka ada alam barzakh (yang mereka tinggal tetap padanya) hingga hari mereka dibangkitkan semula (pada hari kiamat).
( Surah al.Mukminun )
_____________________________________________

Sekian...wallahu aklam.

No comments: