Sunday, May 23, 2010

Aku menemui Facebook tanpa kusangka. (puisi)

Aku bukan mencarimu.
aku bukan mengenalimu.
aku menemuimu tanpa kusangka.
kini kita sudah mesra.

Sayang seribu sayang.
aku menemuimu ketika hari sudahpun senja.
sayangku padamu sudah mulai berputik.
Engkau terlalu muda Facebook.
aku hanya sekejap bersamamu.

Bila matahari terbenam.
aku akan tinggalkanmu bersendirian.
engkau tidak akan melihatku lagi.
engkau akan merindui aku.
sedangkan aku sudah tiada lagi.

Aku berada di alam yang lain.
engkau tentu kesunyian nanti..
ketiadaanku mungkin dirindui.
biar dari awal jangan pedulikan aku.
supaya engkau terbiasa dengan keadaan itu.

Tiada sejarah aku tinggalkan engkau.
tidak pernah bersentuhan.
tidak berpandangan.
tidak pernah bersemayam di hati.

Facebook mungkin engkau masih ada harapan.
Harapan yang lebih baik.
aku sentiasa doakan kebaikan engkau.
Facebook engkau memang berjasa.
engkau banyak memberi manfaat.
semestinya engkau bermaklumat.

Facebook engkau canggih.
engkau cergas , engkau aktif.
engkau baik padaku.
aku seperti susah hendak berpisah denganmu.


Facebook adalah facebook.

Keistimewaan kejadian Allah....

No comments: