Saturday, August 27, 2011

Bersolat Tarawih bersama Sheikh Muhammad Munji - Mesir.

Salam semua.

Penulis sengaja mendedah dan mewar-warkankan aktiviti solat Tarawih in bertujuan menarik minat ramai lagi kaum muslimin dan muslimat serta pihak pengurusan masjid di seluruh negara mengambil langkah ini sebagai contoh iaitu berusaha mengimarah dan memakmurkan masjid dengan mengadakan berbagai aktiviti yang semesti akan memberi manfaat kepada ahli jamaah, jika diadakan banyak aktiviti yang menarik insya Allah derma dan sumbangan kewangan kepada Tabung Masjid juga akan meningkat kerana penderma ingin mendapatkan kebaikan atau pahala dari aktiviti-aktiviti tersebut .Tuan Imam Besar sedang memberi pengumuman mengenai program semasa.

Setakat ini Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam, Selangor telah mengadakan berbagai aktiviti terutamanya di sepanjang bulan Ramadan ini. Setiap hari ada saja program yang bermanfaat dan telah berjaya menarik pengunjung datang beribadat di sini. Dalam bulan Ramadan ini setiap saat ada sahaja ahli jamaahnya beribadat sekurang-kurangnya mereka beriktikaf dan membaca al.Quran di dalam masjid.



Sheik Muhammad Munji sedang mengimamkan solat sunat Tarawih - Video tidak memuaskan kerana kamera diletakkan di dalam poket.dirakam sekadar dua rakat sahaja.

Video ini juga serupa - rakaman dua rakaat yang lain pula.

Sekian...wallahu aklam.

No comments: