Tuesday, October 5, 2010

Jelas dan nyata Pas mengungguli kepimpinan Islam dan semakin mantap.



Salam semua.

Pada hematku.

Sejak zaman remaja sehingga kini sebagai rakyat yang tidak melibatkan diri di dalam mana-mana parti politik atau dalam istilah yang lazim digunakan sebagai orang di atas pagar yang semata-mata menjadi sebagai pemerhati tidak rasmi terhadap perkembangan politik tanah air dan tidak lebih dari itu, Maka penilaian sentiasa
berfungsi terhadap perkembangan semua parti yang aktif sejak tempoh tersebut, kini tersimpul penilaian di dalam hati bahawa setakat ini belum ada mana-mana parti yang lebih ke hadapan menerajui kemimpinan Islam di Malaysia, Parti PAS kepimpinannya semakin berkualiti dan dasar yang termaktub di dalam perlembagaan parti juga semakin islamik dan mampu menyingkirkan unsur tidak islamik yang terbawa-bawa akibat kurang pengetahuan Islam pada suatu ketika dahulu, perkembangannya semakin ke hadapan dan mantap tanpa berundur walaupun menghadapi berbagai rintangan, akhlaknya yang diyakini beramanah dan banyak melakukan kebajikan menyebabkan parti mereka senang mendapatkan derma dan sumbangan serta bantuan berbagai bidang, orang miskin pun sanggup memberi sumbangan dan derma kepada parti yang mempunyai potensi memerintah Malaysia secara yang lebih baik dan bersih, iaitu negara yang belum pernah berlaku perubahan pemerintahan selepas menikmati kemerdekaannya. Mungkin akan menjadi kenyataan pada suatu hari nanti. Manusia hanya merancang tetapi Allah adalah Perancang yang terbaik.

Peribadi pemimnpinnya terbentuk berdasarkan tuntutan perlembagaan parti, di mana mereka terpaksa mengikut kehendak perlembagaan yang dirancang untuk merealisasikan kehidupan Islam yang lebih berkualiti dan madani . Pemimpin tidak berpeluang untuk menggunakan minda peribadi semata-mata. Mereka yang tidak akur dengan kehendak perlembagaan atau kehendak matlamat parti dengan sendirinya akan tersingkir kerana dikira tidak amanah kepada perjuangan parti, terdapat contohnya tetapi tidak sesuai diberi ulasan di sini.

Banyak lagi yang boleh diperkatakan di sini tetapi saya tidak berhajat untuk meneruskan artikel ini, Kiranya rakyat Malaysia boleh berfikir dengan rasional, mereka akan dapat membuat penilaian yang bijak dan adil untuk diri sendiri dan rakyat seluruhnya.

Sebagai rakyat saya berhak membuat penilaian ini sekurang-kurangnya untuk diri sendiri, saya juga berandaian bahawa setengah pemimpin di kalangan parti lain juga mengakuinya tetapi hanya tersirat di dalam hati sahaja kerana menjaga perjuangan dan matlamat politik masing-masing sehingga terpaksa berdolak-dalik untuk melepaskan diri dari mengakui dan mengesahkan kenyataan ini secara terang-terangan.



Sekian...Wallahu aklam.

No comments: