Thursday, December 30, 2010

Ada penyangak kutip wang RM0.50.

Salam semua.

Bukti sayangku pada anda.

Ramai manusia pada zaman ini kelihatan hebat tetapi hakikatnya tidak pun hebat seperti penampilannya, terdapat di kalangan mereka mengutip wang melalui telefon bimbit secara tidak jujur dan jahat, semoga Allah memberi pertunjuk dan hidayah kepada mereka, terpulanglah kepada Allah sama ada hidayah itu diberi dalam bentuk menurunkan bala atau kesedaran, apa yang dirungut dan hajat di hati ialah menaruh harapan Allah memberikan mereka hidayah. Kewujudan mereka di atas penampilan tersebut menyusahkan ramai orang lain.

Kalau mereka masih berjiwa binatang susah bagi manusia lain hidup bersama mereka, binatang yang berjiwa manusia memelihara dan menjaga keselamatan anaknya serta kumpulan atau pasukannya dengan sebaik mungkin, manakala manusia yang berjiwa binatang mindanya tertumpu sepenuhnya kepada kepentingan diri. Kalau banyak di kalangan manusia terdapat binatang yang boleh bercakap seperti ini akan membawa banyak kesusahan kepada manusia kerana mereka ini mengambil harta orang lain tanpa perasaan kemanusiaan.

Di kalangan manusia terdapat binatang dan sebaliknya juga di kalangan binatang terdapat manusia. manusia berjiwa binatang umpama haruan makan anak, binatang berjiwa manusia sentiasa mendidik dan menjaga anak-anak sehingga berdikari seperti mengiringi anak kecilnya sehingga berdikari.

Aku telah ibaratkan penyangak yang mengutip wang RM0.50 melalui telefon bimbitku ( berlaku berulang kali ) tanpa persetujuan yang sohih dariku itu dapatlah anda memilih perbandingan di atas untuk dibuat penyesuaiannya.

Kalau anda didatangi penyangak tersebut melalui telefon bimbit anda, hubungilah nombor yang tertera di bawah ini untuk menghentikan perbuatan yang menyakitkan hati itu.

Hubungi....0321711286, aku pun tidak pasti status nombor ini tetapi anda cubalah hubunginya, jika telah terdesak.

Sekian...wallahu aklam.
.


No comments: