Thursday, December 30, 2010

Respon kepada peristiwa yang berlaku di blog jiran

Salam semua.

"Perlu diingatkan di sini bahawa matlamat perjuangan PAS bukan untuk ke Putrajaya tetapi untuk menegakkan hukum Allah. Tidak ada gunanya ke Putrajaya jika PAS terhakis asas perjuangannya," katanya.

Pada hematku.
Saya bersetuju dengan keputusan yang diambil oleh Dewan Ulama PAS Kedah , pandangan saya ini bukan merupakan pandangan ahli kerana saya tidak pernah menjadi ahli PAS, pandangan ini mungkin dianggap sebagai pemerhati yang berada di luar pagar PAS, namun demikian kerana PAS memperkatakan Islam, maka ianya tidak dapat lari dan elak untuk sama-sama memikirkannya, apabila memperkatakannya ianya kekadang akan bertemu di dalam satu trek perjalanan yang sama. Sebab saya juga orang Islam dan juga memikirkan hal yang sama. Iaitu mengharapkan Islam ditegakkan dalam semua aspek kehidupan.

Parti yang memperjuangkan Islam dasar yang termaktub di dalamnya semestinya telah dominan dan lain-lain pekara dan subjek tentunya berada di tahap yang lebih rendah. Masalah luaran hendaklah disesuaikan dengan dasar perjuangan bukan dasar perjuangan yang beralah, jika dasarnya beralah akan berubahlah wajah asalnya. Apabila sampai di destinasi nanti bukan lagi dirinya yang tiba, jika ini berlaku segala yang dihajati akan hilang ketulenannya.

Biar lambat asal selamat.
Tidak guna sampai awal di destinasi, jika sebahagian bekalan dan barangan yang dibawa tercicir di perjalanan.

Sekian...wallahu aklam.

1 comment:

Hunny said...

Islam itu menyeluruh, bukan hanya di Putrajaya.